Redactie LiefdeRijk: Ingrid Franssen; Bertie Gelijk; Tsjêbbe de Vries;
Lieve Mensen,
Wij, de redactie, zijn blij met ware verhalen!
Verhalen van jullie lezers, die ons geloof in de liefde van onze Schepper bevestigen.
Want we weten dat die bemoedigen.
Ken je zoiets, aarzel niet en
schrijf of bel ons! Schrijf naar info@eeuwigliefdezijn.nl
We kunnen niet beloven dat het altijd of in zijn geheel geplaatst wordt, maar we zijn er zeker
blij mee!
Inleiding
Jaren geleden kreeg ik een visioen. In dit visioen werd mij duidelijk gemaakt hoe belangrijk het Oude Testament en het Nieuwe Testament voor het verleden, het heden en de toekomst zijn. Het was een intens diepe ervaring, gegeven nadat ik de gedachte had dat het Nieuwe Testament eigenlijk veel belangrijker is dan het Oude Testament. Hoe diep ik ook onder de indruk was van dit visioen, helemaal begrijpen deed ik het eigenlijk niet. Ik had een totaal gevoel van begrip en hoe belangrijk het was om te weten wat het ten diepste betekende, maar uitleggen kon ik het niet, had iemand het mij gevraagd.
Kort geleden mocht ik een Hemels Brood opschrijven (7165) wat mij ineens heel duidelijk maakte waarom het Oude Testament minstens zo belangrijk is als het Nieuwe Testament. Ik begreep daardoor dat alle verhalen die in de Bijbel staan een afspiegeling zijn van het werkelijke leven zoals dat in alle tijden op aarde plaatsvindt. Al die verhalen hebben vooral niet alleen een letterlijke betekenis en niet alleen daarboven een geestelijke en daarboven een hemelse betekenis, maar laten de werkelijke gebeurtenissen in hun geestelijk verband zien. Zo gaan mensen steeds opnieuw door de woestijn, zoals het verhaal in de Bijbel vertelt hoe de Israëlieten door de woestijn trokken, geleid door God via Mozes. Ook nu worden wij mensen door de woestijn van verkeerde keuzen en hun gevolgen geleid, ook nu moeten wij datgene in ons doden wat er in ons is aan gedachten, wensen, verlangens, leugens en bedrog, enzovoorts, en de kinderen doden, dat zijn de afgeleiden van al ons doen en laten wat geen ware liefde is.
Ons lichaam is een complex geheel, waar steeds weer iets nieuws aan ontdekt wordt, het heelal, de ruimte om de aarde heen, is een complex geheel, waar steeds weer iets nieuws in ontdekt wordt, de materie, de natuur, is een complex geheel, waar steeds weer iets nieuws aan ontdekt wordt. Ons verblijf op aarde is een en al ontdekking, ontdekking van het ware leven, van onze Schepper en Zijn liefde. En we weten niet hoe ver we zijn gevorderd, hoe lang het nog duurt voor we alles begrijpen, alles weten, alles kunnen zien, maar we mogen geloven en erop vertrouwen dat onze Schepper, Die ons het leven en ons verblijf op de aarde gegeven heeft, het ons eens allemaal zal tonen, zal laten weten en zal doen begrijpen. Dan mogen wij horen en zien wat geen oor gehoord heeft en geen oog ooit gezien heeft, de volledige eeuwige gelukzaligheid van werkelijk leven, Zijn Leven.
Inhoud
De geboorte van Jezus
Ook Jozef trok op van Galilea, uit de stad Nazareth, naar Judea, naar de stad van David, die Bethlehem heet, omdat hij uit het huis en het geslacht van David was, om zich te laten inschrijven met Maria, zijn ondertrouwde vrouw, welke zwanger was.
En het geschiedde, toen zij daar waren, dat de dagen vervuld werden, dat zij baren zou, en zij baarde haar eerst geboren zoon en wikkelde Hem in doeken en legde Hem in een kribbe, omdat voor hen geen plaats was in de herberg.
De herders
En er waren herders in diezelfde landstreek, die zich ophielden in het veld en des nachts de wacht hielden over hun kudde. En opeens stond een engel des Heren bij hen en de heerlijkheid des Heren omstraalde hen, en zij vreesden met grote vreze. En de engel zeide tot hen: Weest niet bevreesd, want zie, ik verkondig u grote blijdschap, die heel het volk zal ten deel vallen: U is heden de Heiland geboren, namelijk Christus, de Here, in de stad van David. En dit zij u het teken: Gij zult een kind vinden in doeken gewikkeld en liggende in een kribbe. En plotseling was er bij de engel een grote hemelse legermacht, die God loofde, zeggende: Ere zij God in den hoge, en vrede op aarde bij mensen des welbehagens.
Lucas 2 : 4 – 15
Het wonderbaarlijke
Nu kwam er een Engel naar voren; die zei tot Jozef: ‘Stel maar geen vragen, en wees maar niet bezorgd, want de Heer heeft de Aarde uitgekozen tot het toneel, waarop Zijn Erbarmen zal worden getoond! Hij heeft nu Zijn Volk bezocht, zoals Hij had voorspeld door Zijn Kinderen, Zijn Knechten en Zijn Profeten!
Wat hier voor je ogen plaatsheeft, gebeurt volgens Zijn Wil, en Hij is Heilig, ja meer dan Heilig!’
De Engel ging vervolgens van Jozef weg om opnieuw het Kindje te aanbidden, Dat nu allen, die Hem aanbaden met gespreide handjes toelachte!
Toen de zon ten slotte opkwam, verdwenen de Engelen, maar de herders bleven nog en trachtten van Jozef te weten te komen, hoe zoiets kon zijn gebeurd! …
Jozef zei hun: ‘Lieve mensen, zo wonderlijk, als het gras groeit uit deze aarde, zo is ook dit wonder gebeurd! Wie immers weet, hoe gras groeit?! Evenmin weet ik over dit wonder iets te vertellen! God heeft het zo gewild, dat is alles, wat ik ervan zeggen kan!’
Uit: “De jeugd van Jezus” – hoofdstuk 18, nummers 36 t/m 40 – door Jakob Lorber (Uitg. Ank Hermes)
Hemels Brood 7191
Misschien voel je je tevreden met de dingen die je goed gedaan hebt en goed doet. Maar bedenk je daarbij dat het Mijn kracht is waardoor je leeft, Mijn ingevingen zijn waardoor je ontdekt, Mijn liefde is waardoor je beseft dat je verbondenheid met Mij je gemaakt heeft tot wie je in alle goedheid bent en dat het Mijn vergeving is die je steeds weer krijgt, wanneer je van het goede pad afdwaalde of afdwaalt, terwijl je het goede om te doen nastreeft. Niet voor jezelf, maar omdat je erin gelooft dat alleen het goede, het goede voortbrengt voor alle mensen.
Nu juist dat streven is jouw goedheid, de keus die je in vrijheid maakt om te streven naar het handelen in liefde, beseffend dat ware liefde Mijn liefde en haar wijsheid is. Die onbaatzuchtige inzet is jouw nederigheid in een samenleving die daar zo goed als geen oog voor heeft, omdat zij naar het nut en het belang van hun handelen kijken, bedoelend er iets goeds voor zichzelf mee te bereiken. Al zouden zij jouw goedheid opmerken, dan lijkt dat voor hen naïef en zonder nut, ook wel enigszins dom zelfs. Maar domheid is eerder aan hun kant, door al hun eigenbelang, wat hen niets werkelijk brengt, zonder dat zij dat beseffen.
Jouw goedheid ligt in je besef van Mijn bestaan, je Schepper, God in Jezus Christus. Jouw goedheid ligt erin Mij in je te kennen en Mijn liefde voor alle mensen in jou te voelen en te weten dat alles in Mijn Hand ligt, alles wat goed is en goed gedaan wordt en alles wat niet goed is en niet goed gedaan wordt. Jouw goedheid is je eerlijkheid, je vertrouwen, je liefde voor Mij, zonder dat je daar iets voor terug verwacht, omdat je weet dat het daar niet om gaat, omdat je voordat je iets goed gedaan hebt, alles van Mij al gekregen hebt, Mijn leven, Mijn liefde, Mijn wijsheid, altijd tot in eeuwigheid.
Daarom heb jij ook altijd Mijn vergeving, omdat je oprecht kunt bekennen, ja, hemelse Vader, dat was niet juist. Zo ben jij op weg op aarde, varend op de golven van de wereld en wetend dat Ik altijd bij je ben, je help en je sterk, want jij, mens, bent Mijn leven, en Ik heb jou lief, eeuwig lief.
Ik zal er zijn
Hoe wonderlijk mooi is uw eeuwige Naam.
Verborgen aanwezig deelt U mijn bestaan.
Waar ik ben, bent U: wat een kostbaar geheim.
Uw naam is ‘Ik ben’ en ‘Ik zal er zijn’.
Een boog in de wolken als teken van trouw,
staat boven mijn leven, zegt: Ik ben bij jou!
In tijden van vreugde, maar ook van verdriet,
ben ik bij U veilig, U die mij ziet.
De toekomst is zeker, ja eindeloos goed.
Als ik eens moet sterven, als ik U ontmoet:
dan droogt U mijn tranen, U noemt zelfs mijn naam.
U blijft bij mij Jezus, laat mij niet gaan.
‘Ik ben die Ik ben’ is uw eeuwige naam.
Onnoembaar aanwezig deelt U mijn bestaan.
Hoe adembenemend, ontroerend dichtbij:
uw naam is ‘Ik ben’, en ‘Ik zal er zijn’.
O Naam aller namen, aan U alle eer.
Niets kan mij ooit scheiden van Jezus mijn Heer:
Geen dood en geen leven, geen moeite of pijn.
Ik zal eeuwig zingen, dicht bij U zijn.
Tekst: Hans Maat
Muziek: Kinga Bán en Adrian Roest
© 2013 Stichting Sela Music
In deze uren van stilte
In deze uren van stilte,
van enkel zijn in Mijn aanwezigheid,
van vertoeven in Mijn machtige uitstraling,
werk je als een magneet,
aantrekkend voor allen die met jou verbonden zijn:
meer liefde,
meer licht,
meer kracht.
In ongenoegen over elk tekort van deze wereld,
is zuchten en klagen tijdverlies,
als je de mogelijkheid hebt
om vervulling onfeilbaar zeker
naderbij te brengen.
In het stille zijn van nu
ligt de stuwing en belofte
van nakende vervulling.
Pieter van Acoleyen
Interview met Frans Mertens
Thuis Rooms katholiek opgevoed, gingen we elke week naar de mis. Ik deed de eerste communie, de plechtige communie en het vormsel. We kregen bij het vormsel wel voorbereidende lessen, maar ik dacht er niet bij na. Toen ik ouder werd ging ik erover nadenken. Ook heb ik een zoektocht gemaakt met een Bijbelstudie bij mensen aan huis en bezocht ik aan een Evangelische kerk in de buurt. Maar het was toch niet mijn ding. Ik dacht over dingen na en op een bepaald moment kreeg ik een antwoord. In die tijd dacht ik dat ik dat antwoord zelf gevonden had. Nu ik wat wijzer, wat ouder ben, weet ik dat ik dat antwoord natuurlijk vanuit de hemel kreeg. Door die rondgang te maken langs een Bijbelstudie en de Evangelische kerk heb ik leren ontdekken vanwaar die antwoorden kwamen. En ik wist, dat is het pad wat ik moet volgen.
Ik weet niet meer hoe ik aan de Lorber boeken kwam, maar op een gegeven moment heb ik het tijdschrift van de Lorber Stichting besteld. In Duizel, net over de grens, was een Lorber gespreksgroep, en ook in Leuven, van Paul Arnauts. Ik werkte ook op vrijdagavond, en daarom was dat voor mij niet haalbaar. Ik zei wel dat ik altijd zoekende was, maar eigenlijk is dat anders, Hij was op zoek naar mij. Ik moest mij gewoon openstellen. Ik had het idee, Hij roept mij. Als ik dat afzwakte, stonden er kort daarna ineens Mormonen of Jehova’s Getuigen aan de deur. Dan gaf dat mij het idee, Hij roept mij, Hij houdt mij in de gaten. In de boeken van Jakob Lorber vond ik waarnaar ik op zoek was. Dat heeft mij ertoe gebracht om niet meer bij de traditionele kerken te blijven. Ik zeg dan tegen mensen, kijk, Christus heeft Zijn boodschap verkondigd, maar je moet eens kijken wat er allemaal uit voortgekomen is. Al die kerkgenootschappen, die allemaal beweren, wij hebben het ware geloof. Toch is er maar één boodschap en dat is die van Jezus Christus. Het zoeken naar wat die boodschap inhoudt bracht mij er ook toe om veel boeken te lezen. Ik ging steeds kijken hoe andere mensen ermee bezig waren. Ik zocht naar de juiste weg om te gaan. Door die rondgang en de ontdekking dat ik het antwoord op mijn vraag vanbinnen kreeg, wist ik dat ik niet buiten mij moest gaan zoeken. De boodschap van liefde is mijn leidraad. Het is een gevoel dat ik niet goed onder woorden kan brengen. Ik voel dat ik de goede weg ben ingeslagen, ik weet het zeker, het is echt. Dat probeer ik vast te houden. Ik spuug niet op de Roomse kerk, die ervaring heeft mij ook gebracht waar ik nu gekomen ben.
Ik werkte op het postkantoor in Lommel. Tussen de middag kwam ik thuis om te eten en bij mij aan de schouw hangt een kruisbeeld. Op een dag ging ik voor Hem staan en zei, Jezus Christus, God, Vader, Heer, nu mag mij wat dan ook overkomen, ik leg mijn leven in Uw handen. Naar alle ervaring die ik krijg, positief dan wel negatief, kijk ik met de vraag, wat moet ik ermee. Ik heb ook ervaren dat een negatieve ervaring niet bestaat. Zoals Cruijff zegt, elk nadeel heb zijn voordeel, en dat moet je eruit halen. Ik ben gespaard gebleven voor onheil, maar als me iets overkomt, dan vraag ik me altijd af, wat moet ik daarmee, welke les moet ik eruit halen. Ik voel dat de liefde van de Heer leven is. Wij moeten het geloof leven, de liefde dagelijks leven. Kom eens buiten kijken, zeg ik altijd, kijk nou eens die hemel hier, zeg ik. Dat is het dak van mijn kerk. De kerk is geen gebouw, dat zijn wij allemaal samen.
Ik heb hier alle boeken van Lorber staan, maar heb ze nog niet allemaal gelezen. Momenteel lees ik een boek van Swedenborg, maar jaren geleden kon ik dat niet lezen, het ging niet. Ik denk dat ik gegroeid ben. Als ik het nu lees, dan versta ik wat er staat. Dat is de evolutie van de mens en daar moet je ook mee bezig zijn. Zet u open, dat is belangrijk. Voor het kruisbeeld gaf ik mij over.
Wat de start bij mij was van een hele innerlijke ommekeer, is het boek van Wayne Dyer, “Lessen in levenskunst”. Toen gingen mijn ogen pas open. En bij een aantal dingen dacht ik, dat staat zo in de Bijbel. De Bijbel is een boek van alle dagen, het handboek voor het leven! In mijn job wilde ik altijd mensen helpen zoals ge zelf geholpen wilde worden. Dat was een van mijn drijfveren. Door de katholieke opvoeding en de katholieke school wist je toch wel wat van de Bijbel. Ik zocht ook dingen op de computer op en vermoed dat ik toen de Lorber Stichting gevonden heb. Toen kon ik naar de lezingen van Pieter. Als je dorst hebt, word je daar gelaafd. Bij de Evangelische kerk had ik innerlijke tegenwerpingen voor hetgeen ik daar zag, maar ze brainwashen u daar. Ge gaat dan op den duur negatief denken, het ligt aan mij! Mijn vrouw was heel nuchter in die dingen en op een bepaald moment zag ik dat ook in en ben gestopt. Ik moest er echt van afkicken en heb het daar een aantal maanden moeilijk mee gehad. Ik ben er heel veel goede mensen tegengekomen, maar ge wordt gemanipuleerd. Ge ziet iets, maar verdringt het door de gedachte, dat mag ik niet doen, dat is mijn schuld. De antwoorden die ik vanbinnen kreeg, daar moest ik niet meer aan twijfelen, die komen van boven, van God. Hij blijft roepen, maar je moet er dus wel voor openstaan, je moet er innerlijke oren voor hebben. Hij brengt dan bijvoorbeeld op het juiste moment boeken op je pad. Dat is het manna dat je krijgt om te groeien. Tegelijkertijd zie ik dan in Wahlwiller en Helvoirt jonge gasten en dan denk ik, die staan lengtes voor op mij dat ze dit nu al hebben, dat vind ik zo mooi. Ik kwam wel eens bij Renée in Hasselt. Je hebt dan een drang om het verder te dragen.
Ik zocht op Google naar Pieter van Acoleyen en kwam bij een voordracht van 1997 en hij vertelde dingen waardoor ik dacht, nu moet ik naar buiten en ik moet grote dingen gaan doen. Maar ik wist niet wat of hoe en noem maar op. Ik was ongeduldig en dacht, U roept me en ik weet niet hoe ik mensen kan bereiken. Maar ik heb me erbij neergelegd dat dat niet mijn taak is. Daar zijn andere mensen voor geroepen. Mocht dat anders worden, dan roept Ge mij wel. Bij de Evangelische kerk waren er ook bijeenkomsten thuis met voordrachten. Ik heb eens over roepingen gesproken. Iedereen wordt op zijn manier geroepen en dat is telkens verschillend. De liefde zit in kleine dingen, terwijl ge denkt, ik moet iets groots gaan doen. Het kleinste in liefde gedaan is al groot. We zijn allemaal stukjes van de puzzel van de grote kerk, ieder stukje is evenwaardig. Ontbreekt er een stukje, dan is de puzzel niet volledig. Ieder stukje heeft zijn taak.
Er is nadat ik me aan Hem ter beschikking gaf, dat een en ander veranderd is in mijn leven. Ik werd kantoorhouder in Lommel. Ik heb dat altijd gedaan vanuit Christus, vanuit het hart. Wat ge aan een naaste hebt gedaan, hebt ge aan Mij gedaan. Het kan iets kleins zijn, een luisterend oor bijvoorbeeld, het hoeft de krant niet te halen. Na dat terbeschikkingstellen aan Hem zat ik in een flow, ik kwam in een stroomversnelling, ik voelde me vreugdevol, zo gelukkig, ik had geen slechte dagen meer. Ik ben zo dankbaar. In Wahlwiller was er een keer de vraag “Zijn er dingen in uw leven waar u dankbaar voor bent?” Ik had zo niets, maar dacht, ik ben dankbaar voor mijn hele leven dat Hij voor mij gecreëerd heeft. Ik voel me gedragen, al mijn hele leven. Dankbaar ook, voor wat Hij gedaan heeft om mij tot inzicht te brengen. Dat we hier mogen zijn is een gift om terug te keren naar Hem. Het leven is een reis met gelegenheden.
Ooit had ik een zwak moment, waar ik achteraf niet blij mee ben geweest. Hij wil me wel vergeven, maar zoals Paulus zegt, het blijft een nagel aan mijn doodskist. Ik heb er spijt van dat ik toen aan de verleiding heb toegegeven. Het maakt u ook milder naar anderen en deemoediger. Dat ge niet hoog van de toren moet blazen. Ik veroordeel niemand, iedereen mag zijn weg gaan. Iemand die er niet voor openstaat, kun je niet bereiken. Een dronkaard is pas te helpen, als hij zelf zegt, ik heb een probleem. Je moet geen parels voor de zwijnen gooien, maar er zuinig mee zijn. Ik praat graag met mensen die ervoor openstaan. Regelmatig heb ik gehad dat ik iets zei en dat ik wist, dat heb ik niet gezegd. Of ik zei iets en later had Pieter het daar in zijn lezing over! Dan kreeg ik iets binnen, dat is niet normaal weet ge. Dat ge dat kernwoord krijgt. Het is maar een woord of een zinnetje, dat dan van God komt en wat ik dan kan zeggen.
In de natuur zag ik hoe mooi alles samenwerkt en van toepassing is op onze weg over de aarde. Uw kinderen zijn uw kinderen niet. Ik keek naar de vogeltjes, die een ei leggen, het uitbroeden en voeden, tot het zelfstandig kan vliegen en de wijde wereld in gaat. Ook als ouders geven wij onze kinderen mee wat ze nodig hebben, tot ze op een gegeven moment zelf leven. Hun keuzen zijn dan van hen, het is een loslaten. Het loslaten van de kinderen begint al bij de geboorte. Het overgaan van het tijdelijke naar het eeuwige is voor mij ook loslaten. De controle opgeven. Sterven aan uw eigen. Dan begint het Leven in de Liefde. Allebei met een hoofdletter L, want het hoort bij elkaar.
Interview met Frans Mertens door Tsjêbbe de Vries
U BENT DE BRON
Ik wil melodie zijn voor U mijn Heer
ik wil U eren
waar woorden moeten zwijgen
de stem zich verstilt
zullen klanken tot U keren …
ach, mijn God … U weet ervan
als mijn mond niet spreken kan
dan juicht mijn ziel “U bent de Bron,
U bent het Woord, wat alles begon!”
en ik open de sluizen van mijn hart
”wilt U binnen komen en laat Uw Liefde stromen… ?”
Ik wil een kanaal zijn voor U mijn Heer
kunt U mij gebruiken?
ik zal U dienen zolang ik leef
laat Uw Liefde ontluiken …
Waar Uw heerlijk Licht verschijnt
en de duisternis verdwijnt
daar juicht mijn ziel “U bent de Bron,
U bent het Licht, dat alles begon!”
en ik open de sluizen van mijn hart
“wilt U binnen komen en laat Uw Liefde stromen … ?”
Ik wil Uw kind zijn … mijn liefste Heer
U alles geven
ziende naar U
zo dicht aan mijn zij
durf ik pas echt te leven …
U bent de Vader die ik verlang
in Uw armen … nooit meer bang
dan juicht mijn ziel “U bent de Bron,
U bent het Leven, waar Alles begon!”
en ik open de sluizen van mijn hart
“wilt U binnen komen en laat Uw Liefde stromen … ?”
geef dat ik steeds vol deemoed blijf en klein …
zodat ik een zuiver instrument voor U mag zijn …
Van de CD “Grenzeloos 1” door Willeke Hesseling
Dode materie bestaat niet
Materie bestaat uit geestelijke oerkrachten, hoewel iedereen leert dat er in een steen geen leven zit. De mineralen waaruit stenen bestaan zijn dood, er zit volgens de huidige wetenschappelijke opvattingen geen leven in. Grafiet dat uit koolstof bestaat is evenzo dood, net zoals stikstof, waterstof, zuurstof en fosfor, om maar eens vijf heel belangrijke stoffen te noemen.
Deze vijf bouwstoffen zijn uiterst belangrijk, omdat DNA daarvan is gemaakt. Op een fascinerende wijze vormen in elke cel, of dat nu een bacterie, een schimmel, een plantencel, of een dierlijke of een menselijke cel is, deze vijf ‘dode’ bouwstoffen een prachtige dubbele helix.
Het verbazingwekkende is nu dat de wetenschap van mening is dat het leven in elke soort cel van DNA afkomstig zou zijn. DNA zou het leven aan cellen geven! Wat een wonder is dat, want hoe kunnen die vijf dode stoffen nu ineens het leven aan een cel geven? Wat is er gebeurd, waar is dat leven vandaan gekomen? Goed beschouwd bestaat alles hier op aarde uit zogenaamd ‘dode’ atomen en moleculen, maar toch leven virussen, bacteriën, planten, insecten, dieren en mensen.
Oerkrachten en ‘dode’ materie
Materie bestaat uit geestelijke oerkrachten, maar de wetenschap erkent dit (nog) niet. Het cellulaire leven zou wetenschappelijk gezien een gevolg zijn van uiterst ingenieuze en zeer complexe interacties tussen ‘dode’ atomaire en moleculaire structuren. En, stellen veel wetenschappers, onze menselijke geest bestaat uit chemische processen in de hersenen. Tienduizenden wetenschappers hebben er honderden jaren over gedaan om al die cellulaire processen te begrijpen en in kaart te brengen, maar de werkelijke oorzaak, het werkelijk levende gevende, hebben ze aan DNA toegekend, waarvan zij zelf zeggen dat het dode materie is.
Het feit dat DNA geen leven kan opwekken, is trouwens experimenteel gemakkelijk te bevestigen, want het is eenvoudig om het DNA uit een cel te isoleren en te zuiveren van andere cellulaire componenten. Dat geïsoleerde DNA blijkt op geen enkele manier het leven aan een cel te kunnen geven of te beïnvloeden. Zelfs als het zo geïsoleerde natuurlijke DNA met de nodige bouwstenen en energierijke moleculen wordt gemengd, komt er geen levende cel tot stand.
Bron van het leven
Dit eenvoudige voorbeeld laat zien dat de wetenschap de werkelijke bron van het leven nog moet ontdekken, zij erkent (nog) niet: materie bestaat uit geestelijke oerkrachten. Immers, hun onderzoek heeft onomstotelijk aangetoond dat DNA de erfelijke informatiebron is en dus zou DNA wèl de bron van het leven moeten zijn. Maar waarom is dan ruim 95% van het DNA in een menselijke cel schijnbaar overbodig? Er zijn maar ongeveer 20.000 menselijke genen en het totale DNA kan voor minstens 400.000 genen coderen. Nog vreemder is dat bijvoorbeeld een cel van de fruitvlieg heel veel meer DNA bevat dan een cel van de mens! Waarom zou dat dan zijn? Deze paradox is allang bekend, maar er is geen wetenschappelijke verklaring voor gevonden.
Evolutie
Er zijn nog meer dingen aan het DNA dat de wetenschap niet kan verklaren. Bijvoorbeeld het gegeven dat de drie-dimensionale structuur van DNA precies naar de verhoudingen van de guldensnede is opgebouwd. Hoe kan nu DNA, dat volgens de wetenschap door willekeurige processen ooit een keer zou zijn ontstaan tijdens de miljarden jaren durende evolutie, heel exact volgens de guldensnede zijn opgebouwd? Het blijkt dat de verhouding van de doorsnede van het DNA (21 nanometers) tot de lengte van één DNA eenheid (34 nanometers) voldoet aan de guldensnede, want 34 gedeeld door 21 geeft de waarde van de guldensnede 1,6190. En 21 (brede groef) gedeeld door 13 (smalle groef) geeft ook het getal van de guldensnede.
Uit berekeningen blijkt dat de verhoudingen in het DNA molecuul aan de verhoudingen van de guldensnede voldoen.
Hoe is het mogelijk dat die eenvoudige vijf bouwstoffen precies konden berekenen dat de breedte en de lengte van de groeven in het DNA aan de verhoudingen van de guldensnede moesten voldoen? Dit is toch een prachtig Goddelijk wonder? Zie, God de Vader is de Bron, Schepper en Instandhouder van al wat leeft en een lichamelijke vorm heeft. En ook materie bestaat uit geestelijke oerkrachten, want al wat bestaat heeft een geestelijke grond, omdat God in Zichzelf geest is.
Dat materie uit geestelijke oerkrachten bestaat vertelde Jezus omstreeks 1850 in de Nieuwe Openbaring aan Jakob Lorber. In feite is elk punt in het ganse heelal een vorm van leven, hoe klein ook, want zelfs de allerkleinste sub-atomaire deeltjes zijn vormen van Gods eeuwige leven.
Door: Hans de Heij
Genoeg vertrouwen
Onze hemelse Vader vraagt ons Hem in alle opzichten te vertrouwen, wat er ook gebeurt, altijd op Hem te vertrouwen en ons leven en het verloop ervan in Zijn Hand te leggen. Dat wil niet zeggen dat je geen eigen verantwoordelijkheid meer hoeft te nemen voor je doen en laten, bij wijze van spreken op een stoel kunt gaan zitten en alles aan hem overlaten, want wij blijven vrij en zijn bedoeld om in die vrijheid onze eigen keuzen te maken. Er zijn veel situaties waarbij wij de mogelijkheid hebben om zelf te kiezen hoe een situatie in te vullen, en vaak is de keus tussen liefde of het tegenovergestelde ervan.
Maar er zijn ook momenten die wij niet zelf in de hand hebben, waarbij er geen keus door ons gemaakt kan worden, omdat het een keus van anderen is, een keus die wij niet kunnen veranderen. Bijvoorbeeld wanneer er in de wet iets gewijzigd wordt waar je het niet mee eens bent, of wanneer iemand ziek wordt en de juiste medische behandeling er niet is, en zo meer. Juist omdat wij altijd ook onze eigen verantwoordelijkheid hebben, zei ik steeds als de hemelse Vader mij vroeg Hem te vertrouwen, ik vertrouw U wel, maar mijzelf niet. Daarmee doelde ik erop, dat ik nog niet in alles liefde ben en leef en dus fouten maak.
Op een gegeven moment was er weer eens een situatie waarin de hemelse Vader mij vroeg vertrouwen in Hem te hebben en ik had het op mijn tong om weer te zeggen, ik vertrouw U wel, … Maar Hij zei in mij, als je Mij vertrouwt dan hoef je jezelf niet meer te vertrouwen. Ik was meteen helemaal stil, de waarheid daarvan drong langzaam tot mij door. Want zo is het helemaal, zodra wij Hem helemaal vertrouwen hoeven wij onszelf niet meer te vertrouwen, want Hij weet dat we het goede beogen, Hij weet en kent onze zwakheden, en wij mogen daarin groeien, met Zijn begeleiding groeien wij dan ook, wij groeien niet uit onszelf maar uit Hem, uit Zijn liefde, niet anders dan uit Zijn liefde. En dan is het genoeg om Hem te vertrouwen. Dat ik nog niet beloven kan in alles Zijn liefde te zijn, dat weet Hij en Hij houdt daar rekening mee in Zijn liefde. Lieve mensen, wij mogen allemaal groeien in Zijn liefde en als dat is wat wij willen, dan gebeurt dat ook, met of zonder vertrouwen in onszelf!
Ingrid Franssen
Zoals de mens God ziet
Iedereen die in God gelooft, in Jezus Christus, zal vast wel eens een plaatje bekeken hebben en zich afgevraagd hebben, hoe zou Jezus eruitgezien hebben. Misschien ook zich God voorgesteld, hoe Hij er als een liefhebbende Vader zou uitzien. Ik heb daar wel eens gedachten over gehad en liefst heb ik niet gekeken naar de plaatjes die Jezus moesten voorstellen, want op de een of andere manier stonden die plaatjes mij niet aan. Nu las ik kort geleden een stukje tekst daarover in “De Huishouding van God” en dat is wat het meest nog overeenkomt met de gedachten die ik erover heb. Hieronder een stukje tekst dat gaat over hoe mensen God kunnen zien.
Maar Ik zeg jullie, dat Ik alleen als arme verschijn aan de arme, en oneindig rijk aan de rijke.
Arm waren jullie in je hart, waarin weinig liefde woonde en Ik kon voor jullie niet anders verschijnen dan zoals jullie Mij in je hart droegen, namelijk arm en buitengewoon behoeftig.
Want arm was je voorstelling en arm je liefde; daarom kon Ik nu in waarheid voor jullie alleen maar zo verschijnen, als het met jullie hart ten aanzien van Mij was gesteld.
Maar zouden jullie rijk zijn geweest, waarlijk, dan zouden jullie Mij ook als rijke hebben gezien! Want Ik ben arm voor de armen en rijk voor de rijken, barmhartig voor de barmhartige, zacht voor de zachtmoedigen, mild voor de milde, en gerecht voor de gerechtige, genadig voor hen die licht behoeven, een liefdevolle Vader voor hen die Mij liefhebben, machtig voor de machtigen, sterk voor de sterken, een rechter voor de rechters, het leven voor de levenden, dood voor de doden, een vuur voor het vuur, een storm voor de storm, grimmig voor de toorn, een gericht voor het gericht, de hemel voor de hemelen, een Schepper voor de schepselen, een Vader voor de kinderen, een God voor de wijzen, en voor de echte broeders ben Ik zelfs een echte broeder!
Dus ben Ik alles in alles! Zoals het met een mensenhart is gesteld zodanig ben Ik ook voor hem; en voor de mens wil Ik er eeuwig niet anders zijn dan hoe hij Mijzelf in zich draagt!
Want niemand heeft een kracht noch een macht tot leven in zich dan alleen die, die Ik hem heb verleend; maar opdat de mens zelfstandig zij, gaf Ik hem vanuit Mijzelf ook een volkomen vrije wil en maakte al de aan hem verleende levenskrachten ondergeschikt aan deze vrije wil, die van Mijn goddelijke, aan alles ten grondslag liggende wil volledig gescheiden is als een tweede op zichzelf staande God. Zoals echter de wil vrij is, is dat ook het geval met zijn liefde en voorts met zijn bewustzijn.
Uit “De Huishouding van God” Deel 2 – pagina 78 Door Jakob Lorber
Noodlot of vrijheid van wil
In deze tijd gaat er over de wereld een besmettelijk virus wat veel mensen belangrijk schade doet. De vraag kan gesteld worden, is dat het lot van de mensen, is dit zo altijd bedoeld geweest om te gebeuren? En wat is hieruit bedoeld te worden geleerd door de mens? Want het is een virus wat zich niet beperkt tot een of een aantal landen, het heeft zich verspreid over de hele wereld en geeft problemen over de hele wereld. Er zijn veel mensen die denken dat wat hen overkomt het noodlot is, al lang van tevoren bedoeld is. Het onderstaande stukje geeft naar mijn idee weer wat het in werkelijkheid is. Het is een stukje tekst uit het Grote Johannes Evangelie en dit staat daar:
Noodlot of vrijheid van wil
(De Heer): ‘Denk echter niet dat dit zoiets is als wat bepaalde blinde wereldse geleerden ‘voorbeschikking’ noemen, alsof God al voor ieder mens voorbeschikt zou hebben wat hem in zijn korte of langere leven te wachten staat! Iets dergelijks te denken of te geloven kan voor de ziel de dood betekenen, omdat die leer een heimelijke uitwas is van de hel en het absolute tegendeel is van de ware levensprincipes van God voor de mensen. De mensen bepalen zelfhun lot door hun vrije wil verkeerd te gebruiken en niet alle zeven levensgeesten in zichzelf te willen opwekken, waardoor zij ook niet tot de ware aanschouwing komen van hun innerlijke, ware en onvergankelijke levensschat. Daardoor komen zij op zijwegen en willen dan ook in het licht van de wereld het ware, innerlijke levenslicht opzoeken en daar dan blijmoedig naar handelen en wandelen.
[2] Maar wanneer de ziel van een mens zich eenmaal behoorlijk in de donkerste nacht van haar zelfgeschapen wereldse waan bevindt, kan ook geen van de engelen van de hemel haar een andere richting geven zonder haar innerlijke vrije wil aan te tasten, en niemand kan dan zeggen: ‘Zie, dat was dus de bestemming van deze mens!’ Ja, het was ongetwijfeld wel een bestemming, maar die ging niet van God uit, maar van de mens zelf.
[3] Van God uit werd het slechts toegelaten, en wel als gevolg van de volkomen vrije wil van de mens. En wat Ik nu zei over één mens, dat geldt ook voor een heel volk. Het is en blijft zelf de schepper van zijn tijdelijk en eeuwig lot.
[4] Het zou dus een groot misverstand zijn om aan te nemen dat God al van eeuwigheid voorbestemd zou hebben dat dit alles, wat Ik jullie nu door de verschijnselen getoond en mondeling voorspeld heb, zo zou moeten gebeuren. O nee, dat is geenszins het geval! Maar toch zal alles zo gebeuren, omdat de mensen het zo willen, omdat het allergrootste en invloedrijkste deel van hen zich heel welbehaaglijk en met enorme hardnekkigheid vrijwillig in de totale nacht van de hel bevindt, en nu zelfs na Mijn geweldig machtige oproep deze nacht van de dood niet wil verlaten.
[5] Want meer dan wat Ikzelf nu doe, gedaan heb en nog zal doen, kan onmogelijk gedaan worden zonder de volkomen vrijheid van de menselijke wil aan te tasten en wiens ogen dan niet opengaan en wie zich daar dan nog niet naar richt, diens blindheid en onverzettelijke verstoktheid van hart zijn dan door geen enkel middel, waarvan iedereen kan zeggen dat het een waar en goed en zacht middel is, meer te genezen. In zo’n geval moet dan het gericht komen en als laatste middel werken. Maar opdat het gericht los kan breken, moet eerst de maat van het kwaad waardoor het veroorzaakt wordt, vol zijn, wat bij dit volk binnenkort -zoals ik gezegd heb -het geval zal zijn. Denk er dus nu niet al te angstig over na, want niet Ik, maar de mensen die niet te bekeren zijn, willen het zo!’
[6] Toen zei Nikodemus: ‘Maar Heer en Meester, dan ziet het er voor de mensheid toch wel ontzettend slecht uit! Als God Zelf zulke mensen nooit helpen kan, zelfs niet tegen hun domme wil en eigenzinnigheid in, wie zal hen dan nog wel kunnen helpen?’
[7] Ik zei: ‘Ja, vriend, jij begrijpt heel veel aardse dingen niet, die je toch ziet en kent, – hoe wil je dan zuiver geestelijke dingen begrijpen, die je niet ziet of voelt? Ik heb toch gezegd dat God de mens met betrekking tot zijn innerlijke, geestelijke ontwikkeling niet met Zijn almacht leidend en sturend mag beïnvloeden, vanwege Zijn eeuwige ordening. Want als God dat zou doen, dan zou de mens een dode machine worden en nooit tot een volkomen vrij, zelfstandig leven kunnen komen.
[8] Breng de ergste roofmoordenaar maar eens bij Me, dan zal Ik hem in een oogwenk omvormen tot een engel des lichts; maar dan zal daardoor zijn eigen ik zo goed als volledig dood zijn! Zodra Ik Mij echter weer terugtrek met de geest van Mijn almachtige wil, wordt zijn eigen ik weer actief, en zal de oude roofmoordenaar weer voor je staan. Want zijn liefde is roof en moordlust en dat is dus zijn leven; neemt men dat van hem af, dan is hij volkomen dood en heeft helemaal opgehouden te bestaan.
[9] Maar toch kan zo ’n mens zijn leven nog beteren en wel door de zeer kwalijke toestand waarin hij zichzelf door zijn verkeerde liefde gebracht heeft. Want de ziel van de mens begint pas over de oorzaak van haar beroerde en ongelukzalige toestand na te denken, als zij zich reeds door eigen toedoen in het harde gericht bevindt; en als de ziel eenmaal de oorzaak daarvan begint in te zien, zal zij ook gauw de wens in zich voelen opkomen, bevrijd te worden uit haar slechte toestand, en dan zal zij naar middelen gaan zoeken om zich uit dat harde gericht te bevrijden.
[10] En als de ziel eenmaal die wens en wil in zich heeft, dan is zij ook in staat een licht in zich op te nemen dat haar van boven af door allerlei adequate middelen wordt aangereikt.
[11] Grijpt de ziel de haar geboden middelen aan, dan begint haar vroegere slechte liefde zich uit en in zichzelf in een goede en betere liefde te veranderen. Het wordt lichter en lichter in haar, en zij gaat trapsgewijs tot een hogere levensvervolmaking over, en dat is slechts mogelijk door een heel streng gericht toe te laten. En bijgevolg zal er dus ook over de joden, wanneer de maat van hun gruweldaden vol is, een zeer streng gericht toegelaten worden, zowel hier als aan gene zijde, en dat zal hen voor alle tijden der tijden zeer verdeemoedigen, omdat zij nooit de heerschappij over een volk zullen verwerven.’
Uit: “Grote Johannes Evangelie” – deel 7 Hfdst. 52 pag. 229 – Door Jakob Lorber
Dit stukje tekst geeft zowel onze vrije wil aan, als ook de weg waarlangs toch iedereen tot het werkelijk ware leven kan komen. Onze vrije wil is daarom toch heel belangrijk om overeen te brengen met de Wil en de Liefde van onze Schepper. Belangrijk is het, dat wij ons niet in de war laten brengen door allerlei voorspellingen en de gedachte dat ons lot reeds bepaald is, want wij hebben werkelijk de vrije wil van God gekregen en alleen door onze wil kunnen wij in ware liefde bij Hem thuiskomen.
Liefde is de band tussen Mij en jou
Liefde is de enige band tussen Mij en jou
de alleen wonderbaar almachtige brug
tussen Mij … en jou.
Op deze brug kan Ik naar jou en jij
naar Mij toe komen
zoals een liefhebbende vader naar zijn kinderen
en de kinderen naar hun geliefde vader.
De Liefde is ook je ware oog
zoals die ook in Mij het enig ware oog is.
Alleen met dat oog kun je Mij zo zien
als de ene broeder de andere.
Voor ieder ander oog ben Ik
voor eeuwig onzichtbaar.
De Liefde is verder ook de arm aan je wezen
waarmee je Mij als een broeder kunt omarmen.
Zo is de Liefde ook het oor
dat als enige Mijn Vaderstem kan horen,
geen enkel ander oor zal ‘t eeuwig ooit vermogen.
De Liefde is een oneindig ver reikend doel
dat door verstand en wijsheid
nooit bereikt kan worden.
Ja, de Liefde is het meest innerlijk
scherpst ziende oog van de geest
alleen daarmee kun je in Mijn
goddelijk-wonderbaarlijke diepten
schouwen terwijl verstand en wijsheid niet eens
de zoom van Mijn buitenste kleed kunnen tasten…
Liefde is de enige band tussen Mij en jou…
Uit: “De Geestelijke Zon” Deel I, Hfdst. 98
“Het geheim van de ware vooruitgang”
Door Jakob Lorber
ZIJN
In deze wondere wereld mag ik er zijn, gewoon er zijn.
In deze wondere wereld mag jij er ook zijn, ook gewoon.
En met ons mogen er heel veel mensen zijn,
ook dieren en planten, bergen en dalen, zeeën en rivieren,
alles mag er zijn in die wonderlijke samenstelling waarin wij
mens zijn, beseffend dat wij er zijn, gewoon zijn.
Maar zo gewoon is dat niet, dat wij er zijn.
Want bovenuit ons is er het gezamenlijke Zijn, het ware leven
zoals wij dat in ons zelf voelen als ons eigen zijn.
En dat is nu het meest wonderlijke, vind ik,
dat wij voelen dat wij er zijn, terwijl dit zijn van oorsprong Gods Zijn is.
Het Zijn van God mogen wij heel gewoon zijn als een eigen zijn,
en toch, lieve mensen, is het Zijn ZIJN.
Dat is het wonderbaarlijke van ons leven,
dat wij Hem, Die ons geschapen heeft en
Zijn Leven gegeven heeft, vrij naar eigen keus
mogen zijn, terwijl wij dat pas werkelijk zijn,
zodra wij aan Zijn ZIJN, in vrijheid gekozen, gelijk zijn,
op aarde, in eenvoud, in waarheid, in nederigheid,
in liefde en haar wijsheid, zijn Die Hij IS.
Ingrid Franssen
De Naam Jezus
Getuigenis van Johannes de Doper
“Ik zeg U, Jezus is zo ontzagwekkend groot, dat wanneer Zijn Naam wordt uitgesproken, het hele heelal tot in alle uithoeken van eerbied beeft! Zegt men “God”, dan noemt men weliswaar ook het hoogste Opperwezen, maar men noemt het in zijn oneindigheid, omdat Gods Wezen het oneindige heelal tot in alle eeuwigheid met Zijn oneindige kracht vervult. – Maar in de naam “JEZUS” wordt het volmaakte, almachtige, wezenlijke centrum van God aangeduid, of nog duidelijker gezegd: Jezus is de meest waarachtige, meest werkelijke, wezenlijke God als mens, uit Wie alle Godheid die de oneindigheid vervult, als de Geest van Zijn oneindige macht en kracht gelijk de stralen van de zon voortkomt. Jezus is derhalve het alomvattende begrip van de algehele volheid der Godheid. Of – in Jezus woont de Godheid in al haar oneindige volheid waarachtig wezenlijk. Daarom wordt dan ook steeds de gehele goddelijke oneindigheid bewogen, als deze heilige verheven naam in ware deemoed en liefde wordt uitgesproken!”
Uit: “Kruis en Kroon” – Hemelvaart, genomen uit “De Geestelijke Zon” Deel 2
De vrede van God,
die hoger is dan alle verstand
kan niet verdiend worden of
op een of andere manier
verkregen worden op eigen houtje.
Het is een geschenk voor diegene die Mij zijn ja gegeven heeft.
Hij zal in Mij de geborgenheid vinden
en zijn dagen doorbrengen in Gods rust,
ofschoon ze vol werkzaamheid zijn.
Bron onbekend
Er is slechts één waarheid in de mens en deze grote en heilige Ene is de liefde, en deze liefde is een vuur uit God en woont in het hart; nergens anders dan alleen in deze liefde is waarheid, omdat de liefde zelf in ieder mens de oergrond van alle waarheid is.
Uit: “Grote Johannes Evangelie” deel I , hfst. 69 vers 07 Door Jakob Lorber
Kom bij Mij, je Schepper
met alles wat je bezighoudt.
Kom bij Mij en Ik zal je troosten en helpen
Kom bij Mij en Ik zal je verkwikken en sterken
Kom bij Mij en Ik zal je verlichten
Kom bij Mij in Mijn zaligheid en laat alle zorg gaan,
laat alle zorg aan Mij over.
Als je Mij in alle ernst oprecht zoekt
zul je Mij vinden in nederigheid
want, jij bent geboren in Mij en Ik ben geboren in jou
daardoor weet Ik alles van jou
daardoor kun je Mij vinden
in nederigheid
in jezelf!
Ingrid Franssen
Onze Vader die liefde en waarheid is
Uw naam is Heilig
Uw Koninkrijk is en wij mogen er komen en blijven
Uw wil gebeurt zowel in de Hemel als op aarde
wat wil zeggen, zowel in liefde als bij het gemis aan liefde
U geeft ons op elk moment Uw Geest ter beschikking
vanaf het begin heeft U ons onze dwalingen vergeven
zoals U ons ook onze medemensen hun dwalingen laat vergeven
U laat ons niet in verwarring,
maar U bevrijdt ons van de gevolgen van ons gemis aan liefde
want uit U is de kracht van pure liefde, de kracht van leven
uit U is gelukzaligheid
voor alle mensen
voor altijd
dank U
Mijn kinderen! Weer herinneren jullie je aan het wonder, dat ook de engelen, tot op de dag van vandaag, niet kunnen begrijpen: dat God mens werd. De liefde was de enigste reden.
Jullie zijn niet geschapen als de eendagsvliegen, die komen en na een korte tijd weer gaan. Jullie zult eeuwig leven, een leven dat de moeite waard is om te leven, vol vreugde en geluk.
Dat kon echter voordien niet plaatshebben, omdat de zonde jullie van de Vader in de hemel gescheiden had en heeft. Om deze zonde weer goed te maken, te verzoenen, kwam Ik op de aarde.
Uit “Begeef jullie op tijd in de Ark” Door Elisabeth Pilz
Vergeet niet het mooie en het goede te zien
dat er in jezelf en anderen leeft.
Ontdek wie je kunt en mag zijn.
Ontdek je eigen lied.
Niet het kwaad maar het licht zal overwinnen
als we samen het goede kracht geven.
Heb oog voor het goede:
dat gebeurt ook nu,
al merk je het soms bijna niet op.
Dan heb je reden om dankbaar te zijn,
en om elkaar dank je wel te zeggen.
Marinus Van den Berg
Liefde is
leven delen
en genieten in dankbaarheid.
Liefde is :
– de wind die waait in mijn haar en langs mijn huid,
– de zon die mij verwarmt,
– de vogels die ik hun lied hoor fluiten,
– de geliefde die op mij wacht om zijn leven met mij te delen,
– de mensen om mij heen waar ik van kan en mag houden,
– de blijheid delen die ik van binnen voel,
– het vertrouwen dat ik mag hebben dat alles goed is,
– de bloemen die hun schoonheid aan mij laten zien,
– de vrede die er is in mijn hart,
– de dankbaarheid ervaren dat ik mag leven en er hier en nu mag zijn.
Uit: “Alledag” door Netty Robeerst
Er is Licht in de duisternis.
Open je ogen en laat het Licht
binnenkomen!
In donkere tijden wordt elk lichtpuntje zichtbaar.
Een lichtpuntje dat je in het heldere licht niet zag,
gaat dan oplichten.
Vertalen wij dat naar het geestelijke, dan kun je zeggen:
als alles goed gaat, je leven op rolletjes loopt,
vind je alles vanzelfsprekend.
Maar als er moeilijke tijden komen,
dan zie je ineens dat een heleboel
niet vanzelfsprekend is.
Je gaat dan anders over dingen nadenken;
je gaat dingen op hun échte waarde schatten.
Probeer dan die dingen vast te houden voor de
tijden dat alles weer “goed gaat”.
Behoud de dingen die écht waarde hebben in het leven,
zoals liefhebben en samenzijn.
Heb aandacht voor die kleine dingen,
die in werkelijkheid groot zijn.
Dat zijn de lichtpuntjes in het leven,
die dan blijvend zichtbaar worden.
Uit: “Alledag” door Netty Robeerst
Hemels Brood 7211
Een Mij dankbaar hart is een vreugdevol hart, en die vreugde straalt uit als een sfeer van liefde die alle mensen goeddoet. Want wie Mij dankbaar is, heeft Mijn liefde gevoeld in hetgeen hem overkomen is, en wat het ook is, hij weet dat het Mijn liefde is waarvoor hij dankbaar is. Een Mij dankbaar hart is vervuld van Mijn zegen en diegene weet dat, dat geeft hem die dankbaarheid en hij weet dat het zonder Mij niet zou zijn zoals het is.
Hij weet dat alles niet zou zijn zonder Mij en hij weet dat alles alleen uit Mijn ware liefde en haar wijsheid komt. Hij weet ook dat Mijn liefde en haar wijsheid niet alle treurnis nu al voor altijd kan wegnemen, vanwege de vrijheid van alle mensen, waardoor ieder mens zijn eigen persoonlijke zijn in alle vrijheid kan beseffen. Hij beseft dat die vrijheid van alle mensen niet altijd rozengeur en maneschijn geeft, maar dat alles wat niet aangenaam is door Mij in Mijn liefde gedragen wordt, zolang dat voor alle mensen nodig is. En alhoewel er veel op aarde afwijkend van waarheid en liefde gebeurt, weet hij dat alles in Mijn liefdevolle en wijze Hand ligt en voor alle mensen eens helemaal goed zal komen en eeuwig goed zal blijven.
Maar nu zijn er nog veel mensen die Mij niet op die manier kennen, die niet in Mijn bestaan geloven, die voornamelijk in hun eigen bestaan als een eigen zelfstandig zijn geloven, en zij zien de eenheid die mensen met elkaar zijn nog niet zoals dat in werkelijkheid altijd al is. Daardoor rommelt het in de wereld, dan eens hier en dan eens daar, en de hele mensheid voelt het effect daarvan. Toch is alles wat er in de wereld rommelt in Mijn liefde gevat en evengoed ligt het allemaal in Mijn liefdevolle en wijze Hand.
Wees ervan verzekerd dat, hoe het in de wereld ook rommelt, hoe roerig tijden ook kunnen zijn, er niets gebeurt zonder dat Mijn liefde erbij is en haar invloed heeft ten goede aan alle mensen. Wie dat begrijpt zal ook zeker daarover dankbaarheid voelen in zijn hart. Alles komt goed, want Ik ben het eeuwig ware Leven, en onveranderlijk zal Ik dat eeuwig Zijn, waarheid, onvoorwaardelijke onbaatzuchtige liefde en haar wijsheid.
De liefde van onze Schepper is ons leven, wanneer wij Zijn liefde in alle vrijheid zijn, leven wij werkelijk.